nieuws

‘Servicemonteurs gaan vaak onvoorbereid op pad’

Maintenance

Organisaties in de techniek, bouw en offshore maken onvoldoende gebruik van beschikbare data om hun serviceverlening te verbeteren, concludeert CTB x RM op basis van onderzoek. Daardoor gaan servicemonteurs vaak onvoorbereid op pad.

‘Servicemonteurs gaan vaak onvoorbereid op pad’

Veel serviceverlenende organisaties kampen met uitdagingen rondom hun personele bezetting, kennisdeling en veranderende klantverwachtingen, merkt CTBxRM. Meer dan de helft (55%) van de bedrijven die meededen aan het onderzoek zet data niet in voor het verbeteren van hun service. Terwijl het benutten van inzichten uit data juist kan helpen serviceverlening slimmer en efficiënter in te richten.

Data delen

Het merendeel (53%) van de organisaties  houdt de performance en statusinformatie van machines en installaties, centraal bij zonder de data met de rest van de organisatie te doelen. Slechts 8 procent geeft aan dat hun servicemonteurs op locatie toegang hebben tot IoT-informatie. 25 procent heeft inzicht in voorraad en prijzen. Deze ‘data-armoede’ remt hun dienstverlening, omdat zij niet over alle informatie beschikken, meldt CTBxRM. Vaak gaan servicemonteurs onvoorbereid op pad om een storing te verhelpen.
Lees meer over dit onderwerp bij InstallatieJournaal

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels