HomeTechnologieComputerWindows 10 Mail-app werkt niet, Mail-app synchroniseert niet

Windows 10 Mail-app werkt niet, Mail-app synchroniseert niet

Welkom bij onze blogpost over de Windows 10 Mail-app! Ben jij ook zo gefrustreerd omdat je mails niet synchroon lopen of zelfs helemaal niet werken? Geen paniek, wij hebben enkele oplossingen voor jou klaarliggen. In dit artikel leggen we stap voor stap uit hoe je het probleem kan oplossen en weer zorgeloos gebruik kan maken van de Mail-app. Lees dus snel verder als je wil weten hoe je dit vervelende probleem kunt aanpakken!

Probleemoplosser voor Windows Store-apps

Als je Windows 10 Mail-app niet werkt, kan het zijn dat er een probleem is met de Windows Store-apps. Gelukkig heeft Microsoft hiervoor een oplossing: de Probleemoplosser voor Windows Store-apps.

Deze tool scant jouw computer en detecteert eventuele problemen die in verband staan met de store apps. Vervolgens zal hij deze automatisch proberen te repareren en zorgen dat alles weer naar behoren werkt.

Het gebruik van de Probleemoplosser voor Windows Store-apps is heel eenvoudig. Je hoeft alleen maar naar Instellingen > Bijwerken & beveiliging > Problemen oplossen te gaan en vervolgens te kiezen voor “Windows Update” of “Apps“. De tool doet dan zijn werk en geeft aanwijzingen als dit nodig is.

Hou er echter wel rekening mee dat dit niet altijd helpt bij complexere problemen met de Mail-app, maar het kan wel helpen bij kleine storingen die snel kunnen worden opgelost.

Controleer uw privacy-instellingen

Wanneer u problemen ondervindt met de Windows 10 mail-app, kan het zijn dat uw privacy-instellingen niet correct zijn geconfigureerd. Dit kan ervoor zorgen dat de app niet goed synchroniseert of helemaal niet werkt.

Het is belangrijk om te controleren of u toestemming heeft gegeven voor de Mail-app om toegang te krijgen tot uw e-mailaccount en andere persoonlijke gegevens. U kunt dit doen door naar Instellingen te gaan en vervolgens naar Privacy > E-mail te navigeren.

Zorg ervoor dat alle opties ingeschakeld zijn, inclusief ‘Laat apps mijn e-mails gebruiken‘ en ‘Apps toestaan ​​toegang tot mijn kalender‘. Als deze opties uitgeschakeld zijn, zal de Mail-app geen toegang hebben tot uw account en dus ook niet kunnen synchroniseren.

Als u nog steeds problemen ondervindt na het inschakelen van deze instellingen, probeer dan ook eens andere privacy-instellingen aan te passen die mogelijk van invloed kunnen zijn op de Mail-app. Het is altijd beter om overal een vinkje bij te zetten als u twijfelt welke optie nodig is voor een goede werking van de app.

Controleer regelmatig of al uw privacy-instelling juist staan ingesteld wanneer er zich problemen voordoen in applicaties zoals Windows 10 mail.

Reset de Mail-app via Instellingen

Als je problemen hebt met de Windows 10 Mail-app, kan het resetten van de app via instellingen een oplossing bieden. Het is een vrij eenvoudig proces dat binnen enkele minuten kan worden uitgevoerd.

Om te beginnen moet je naar de “Instellingen” gaan door op het Windows-pictogram in de taakbalk te klikken en vervolgens op “Instellingen” te klikken. Klik daarna op “Apps” om alle geïnstalleerde apps weer te geven.

Zoek vervolgens naar de Mail-app en klik erop om meer opties weer te geven. Selecteer nu “Geavanceerde opties“, scrol omlaag tot je onderaan bent en zoek dan naar de knop “Reset“.

Wanneer je hierop klikt, zal Windows 10 alle Mail-app-gerelateerde bestanden verwijderen en deze terugzetten naar hun standaardinstellingen. Hierdoor worden eventuele foutieve configuraties of instellingen gecorrigeerd die mogelijk hebben geleid tot synchronisatieproblemen of andere gerelateerde problemen met betrekking tot jouw mailaccounts.

Na dit proces zal jouw mailapp klaar zijn voor gebruik zonder verdere storing!

Installeer de Windows 10 mail-app opnieuw met PowerShell

Een andere manier om problemen met de Mail-app in Windows 10 op te lossen, is door de app opnieuw te installeren met PowerShell. Dit lijkt misschien een ingewikkelde methode, maar het kan helpen bij het oplossen van synchronisatieproblemen en andere bugs.

Allereerst moet u PowerShell openen als beheerder. Klik hiervoor met de rechtermuisknop op de startknop en selecteer “Windows PowerShell (Admin)” uit het menu.

Typ vervolgens “Get-AppxPackage Microsoft.windowscommunicationsapps | Remove-AppxPackage” zonder aanhalingstekens in het venster van Windows PowerShell en druk op Enter. Hiermee verwijdert u de huidige versie van de Mail-app van uw computer.

Nu kunt u naar Microsoft Store gaan en zoeken naar “Mail and Calendar“. Klik hierop om deze app te downloaden en te installeren.

Het kan even duren voordat alles volledig is geïnstalleerd, maar hopelijk lost dit probleem uw synchronisatieproblemen of andere foutmeldingen in verband met de Mail-app in Windows 10 op!

Video: Fix Mail App not Syncing in Windows 10

Elmo
Elmohttps://www.ptindustrieelmanagement.nl/
Hallo, ik ben Elmo van ptindustrieelmanagement.nl. Als technologie-enthousiasteling, social media expert en fervent reiziger ben ik altijd op zoek naar de nieuwste trends en innovaties. Mijn passie ligt in het verkennen van de sociale impact en culturele ontdekkingen die voortkomen uit deze ontwikkelingen. Volg mijn blog voor een verfrissend perspectief op de kruising van technologie, social media, reizen en de wereld van morgen.

Reviews

Gerelateerde berichten