Als je werkzaam bent in het domein van Access, kun je je ook afvragen of je een rapport of query moet maken voor de bron die je niet kent. Of misschien ben je juist op zoek naar informatie over deze bron. In dit artikel laten we zien hoe je een rapport of query in Access kan maken.
Een selectiequery maken
Een selectiequery is een vraagstuk dat je in Access formulier of rapport kunt stellen. Je selecteert dan uit welke gegevens je wil gaan verzamelen. Het kan bijvoorbeeld gaat om de naam, het adres, de telefoonnummer of het contractdatum van bepaalde persoons die in je database liggen.
Gesplitste formulieren maken
Het maken van een query, formulier of rapport in Access is een stuk gemakkelijker dan je misschien denkt. Hieronder volg je wat gedetailleerde tips om het goed te doen.
- De selectie van de gegevens: Je kunt je data en voorwerpen met behulp van de zoekfunctie op eenvoudige wijze selecteren. Je kunt ook binnenskippen in de resultaten om meer informatie over een object te ontdekken of juist weglaten.
- Het plannen van het rapport, query of formulier, laatste kant op: Wanneer je alle nodige informatie hebt verzameld, moet je nu passend plannen maken voor het uitspreken ervan. Dit kan bestaan uit het bepalen van datum, tijdstip en locatie waarop het wordt uitgesproken. Ook is het handig om eventueel extra materiaal toe te voegen zoals afbeeldingen of filmpjes die bij de toespraak hoort.
Een rapport maken
Wilt u een rapport maken in Access? Dit is eenvoudig te bereiken met de juiste tools. Neem voor het maken van een rapport bijvoorbeeld een formulier of een query aan, dan kan u deze invullen en op afspraak met ons verwerken.