Noorden, 15 augustus 2023 – Klanten van Multifiber in de regio Noorden (Zuid-Holland) ondervonden kortstondige onderbrekingen in hun dienstverlening door een omvangrijke stroomstoring op 15 augustus. Het incident begon om 13:23 uur en werd binnen het halfuur, om 13:50 uur, opgelost.
Stroomstoring in Zuid-Holland
Het stroombedrijf Stedin was onmiddellijk ter plaatse om het probleem aan te pakken. Ondanks hun snelle interventie kon de stroomstoring niet tijdig worden verholpen voordat de UPS (Uninterruptible Power Supply) van Multifiber uitviel. Dit resulteerde in een tijdelijke onderbreking van de dienstverlening voor Multifiber-klanten in het getroffen gebied.
Inmiddels weer internet mogelijk
Gelukkig was het team van Multifiber in staat om snel te reageren. In een update bevestigden ze: “Ons apparatuur is weer online.” Dit betekent dat de normale dienstverlening is hervat en klanten weer gebruik kunnen maken van hun internet en andere verbonden diensten.
Het Multifiber netwerkteam heeft hun verontschuldigingen aangeboden voor de storing en het daaruit voortvloeiende ongemak voor hun klanten. Stroomstoringen kunnen onvoorspelbaar zijn en hebben soms invloed op diensten waarvan men afhankelijk is, zoals internetconnectiviteit. Het is altijd geruststellend te weten dat dienstverleners als Multifiber en Stedin snel reageren om de dienstverlening zo snel mogelijk te herstellen.