Manieren om Netflix-foutcode UI-113 op te lossen

Netflix heeft een officieel probleem met de tv-ervaring van zowel kijkers als streamers die gebruik maken van de ui-113-code. Er is een oplossing, maar om die te vinden moet je wel heel goed weten wat je doet!

Wat veroorzaakt de Netflix-foutcode UI-113?

De Netflix-foutcode UI-113 kan ontstaan door een probleem met je internetverbinding. Verder is er mogelijk sprake van een probleem in je brower of applicatie die Netflix gebruikt. Er zijn diverse manieren om de Netflix-foutcode UI-113 op te lossen. Bekijk daaronder welke manieren je kunt gebruiken.

1. Controleer uw internetverbinding

  • Check de naam van je internetprovider: Je kan proberen door op “Toets uw netwerk” in Netflix te klikken en dan zal je een lijst met alle providers op je scherm zien. Volg de instructies op deze lijst om contact met je internetprovider op te nemen en erachter te komen of er een fout is gemaakt. Soms kan het helpen om het probleem ook opnames van tv-programma’s of films af te stemmen voordat het opkomt.
  • Check de ontvanger: Als je problemen ontdekt als je Netflix bezoekt, probeer dan ook even om erachter te komen wat er mis is bij het apparaat dat Netflix ontvangt. Ga na of alles aanwezig is wat voor de functie moet dienen, zoalsapps die nodig zijn voor streaming (zoals Spotify) of apparaten die worden gebruikt voor andere doeleinden dan streaming (zoals een DVD-speler).

2. Controleer op verbindingsproblemen met de server

Wanneer je Netflix wilt bekijken, maar er geen verbinding meer is tussen jouw pc en de server van Netflix, dan kun je een gebruikersnaam en wachtwoord vinden op het scherm van je pc. Je moet ook inloggen in het account dat je gebruikt om Netflix te bekijken. Als je problemen ontdekt met de verbinding of als je nieuwe instructies nodig hebt voor het bekijken van Netflix, controleer dan altijd of alle apparaten die mee doorgaan met de verbinding zijn ingeschakeld (zoals je laptop of tv). Controleer ook of alles aan het netwerk past (het type kaart, router enzovoort). Je kan ook controleren of er een antivirusprogramma is geïnstalleerd. Als er voldoende verbetering optreedt, probeer dan YouTube offline te bekijken.

3. Afmelden van Netflix

  1. Klik op de knop “Aanpassen” in de rechterbovenhoek van je scherm om uit te vinden wat je moet doen om Netflix-foutcode UI-113 op te lossen.
  2. Ga naar het menu “Toepassingen” en klik vervolgens op “Netflix“.
  3. Klik op de knop “Afmelden” aan het einde van het scherm.
  4. Zoek en klik op “Netflix Originele Afmelding“.
  5. Schrijf in je naam, wachtwoord en datum van afmelding (of vul direct in) en klik op “Afmelden“.

4. Start uw apparaat opnieuw op

Als uw Netflix-apparaat opnieuw gaat starten, kunt u een aantal manieren bedenken om de UI-113-fout op te lossen. Volgende tips leiden vast tot succes:

1. Druk op de knop “herstart” in de menubalk van uw apparaat. Dit zorgt ervoor dat het apparaat opnieuw wordt gestart en de fout wordt verholpen.

2. Ga naar het menu “geschiktheid” en vind het nummer “Netflix“. Klik hiervoor op “Opslaan als…” om het probleem te registreren. Op dit nummer kunt u later terugkomen om er meer over te weten te komen, of contact met Netflix opnemen om de fout weg te nemen.

Video: How To Fix Netflix Error Code UI-113 | Smart TV, Roku, Fire TV Stick

How To Fix Netflix Error Code UI-113 | Smart TV, Roku, Fire TV Stick

Reviews

Gerelateerde berichten