nieuws

Verhuizing en nieuwe huisstijl voor 3D-printerproducent Ultimaker

Business

Ultimaker, producent van desktop 3D-printers, verhuist het hoofdkantoor van Geldermalsen naar Creative Valley in Utrecht. Ook onthult het bedrijf een nieuwe corporate branding.

Verhuizing en nieuwe huisstijl voor 3D-printerproducent Ultimaker
Creative Valley op Utrecht Centraal Station waar het hoofdkantoor van Ultimaker gevestigd is. (Foto: Creative Valley)

Volgens de 24e editie van The Wohlers Report zal de omzet voor de totale markt voor additive manufacturing naar verwachting stijgen van 7 miljard dollar in 2018 naar 35,6 miljard dollar in 2024. Ook Ultimaker merkt een sterke groei.  Er zijn op dit moment 125.000 Ultimaker 3D-printers in gebruik, vergeleken met ongeveer 67.000 stuks in 2017. Ultimaker Cura, de open source-software van het bedrijf, heeft 500.000 unieke gebruikers per maand – een stijging van 100 procent in een jaar – en verwerkt 1,4 miljoen printopdrachten per week, een stijging van 200 procent.

Leestip: Ultimaker: Van zolderkamer naar wereldmarktleiderschap

Kantoor op Utrecht Centraal Station

Het nieuwe hoofdkantoor is gevestigd in Creative Valley op het Centraal Station in Utrecht. Daarnaast heeft Ultimaker een productiefaciliteit in Zaltbommel en extra kantoorruimtes in Geldermalsen. Jos Burger, CEO van Ultimaker, hierover: “De strategische partnerships die we de afgelopen jaren zijn aangegaan, stimuleren de adoptie van 3D-printen binnen de zakelijke markt. Spraakmakende business cases van internationale ondernemingen zoals Ford, L’Oréal, Airbus, Volkswagen Autoeuropa en Decathlon, inspireren anderen om desktop 3D-printing in de professionele workflow te integreren. We hebben dit gloednieuwe gebouw allereerst als hoofdkantoor gekozen omdat het goed bereikbaar is voor onze medewerkers. Daarnaast zal het onze voortdurende groei ondersteunen door nieuw talent aan te trekken dat andere professionals gaat helpen om te innoveren met 3D-printen.”

Lees ook: Ultimaker introduceert cloudplatform en vergroot de mogelijkheden voor toepassen materialen

Vernieuwde huisstijl

Het bedrijf onthult ook een vernieuwde corporate branding. Burger vervolgt: “Ultimaker is in een korte tijd geëvolueerd naar een sterk en betrouwbaar merk voor professioneel gebruik. Ik ben erg trots op het hele team van interne en externe stakeholders dat ons daarbij heeft geholpen. De verhuizing is een mooi moment om de nieuwe huisstijl te onthullen.”

Reageer op dit artikel