HomeFilms en seriesWat betekent Netflix foutcode ui-800-3?

Wat betekent Netflix foutcode ui-800-3?

Netflix is een Amerikaanse provider van online streamingsdiensten. Het bedrijf biedt zijn diensten aan in meer dan 190 landen, waaronder Nederland. In Nederland heeft Netflix circa 2 miljoen abonnees. Netflix is sinds september 2016 beschikbaar in Nederland en kan worden bekeken op een computer, smartphone, tablet, smart-tv, tv met internet (via set-top box) of spelconsole.

Oplossing voor Smart-Tv

Er zijn verschillende redenen waarom u de foutcode UI-800-3 op uw smart-tv kunt zien. Gelukkig is er een eenvoudige oplossing voor dit probleem. Als u de foutcode UI-800-3 op uw smart-tv ziet, betekent dit dat er iets mis is met de Netflix-apparatuur. Dit kan worden veroorzaakt door een slechte internetverbinding of door een problematische update van de apparaatsoftware.

Om het probleem op te lossen, moet u de Netflix-apparatuur herstarten. Dit kan worden gedaan door de stroomuitgang van het apparaat los te koppelen en ongeveer 30 seconden te wachten voordat u het weer inschakelt. Als dit niet werkt, kunt u altijd contact opnemen met de Netflix Helpdesk voor verdere assistentie.

Oplossing voor set-topbox of streaming mediaspeler

Heb je een foutcode UI-800-3 van Netflix tegengekomen? Dan is er iets mis met de set-top box of streaming mediaplayer waarmee je Netflix aan het kijken bent. De foutcode UI-800-3 betekent dat Netflix niet goed werkt op de set-top box of streaming mediaplayer waarmee je probeert te streamen. Dit kan gebeuren door een aantal verschillende redenen:

  1. De apparaat ondersteunt geen HDCP (High-Bandwidth Digital Content Protection), wat vereist is voor het streamen van Netflix in HD-kwaliteit.
  2. Er is een probleem met de HDMI-kabel die gebruikt wordt om het apparaat te verbinden met de tv. Probeert u eens een andere kabel te gebruiken, of als u geen andere kabel hebt, breng dan uw huidige kabel naar een elektronicawinkel om te laten nakijken of hij nog goed werkt.

Oplossing voor Amazon Fire Tv

Als u de foutcode UI-800-3 op uw Amazon Fire TV krijgt, betekent dit dat er iets mis is met de Netflix-app. Dit kan komen door een corrupte of beschadigde app of door een probleem met de internetverbinding.

Om het probleem op te lossen, moet u de Netflix-app verwijderen en opnieuw installeren. Als het problemen blijft geven, probeer dan de volgende stappen:

  1. Controleer of uw apparaat verbonden is met het internet. Als dit niet het geval is, sluit dan de kabel aan of maak een nieuwe verbinding.
  2. Ga naar Instellingen > Applicaties > Beheerder van applicaties > Alles bekijken > Netflix en selecteer Verwijderen/Deïnstalleren.
  3. Herstart uw apparaat en ga naar www.netflix.com/tvhelp om te zien of er een update beschikbaar is voor uw apparaat.
  4. Installeer Netflix opnieuw en probeer de stream weer te starten.

Oplossing voor PlayStation

Netflix werkt op verschillende apparaten, waaronder smartphones, tablets, smart-tv’s, spelcomputers en laptops. Soms kun je echter tegen foutcodes aanlopen. Eén van deze foutcodes is ui-800-3. Dit betekent dat er iets mis is met het apparaat waarop je Netflix wilt bekijken. In veel gevallen kan dit worden opgelost door de Netflix-applicatie te verwijderen en opnieuw te installeren of door de cache van het apparaat te wissen.

Oplossing voor Xbox

Als je een foutcode ontvangt van Netflix als je probeert de app te openen op je Xbox, is er mogelijk iets mis met de app of met je Xbox. Dit betekent dat de Netflix-app niet goed werkt op je Xbox. Er zijn een aantal oplossingen die je kunt proberen:

  • Controleer of de tijd en datum op je Xbox correct zijn ingesteld. Soms kan een verkeerd ingestelde tijd ervoor zorgen dat apps niet goed werken.
  • Probeer de Netflix-app te verwijderen en opnieuw te installeren. Dit doe je door naar het dashboard van je Xbox te gaan, naar Instellingen > Systeeminstellingen > Apparaatbeheer > Apparaten toevoegen/verwijderen > Alle apps verwijderen > Netflix selecteren en vervolgens Opnieuw installeren selecteren.

Video: How to fix Netflix Error ui-800-3 || Netflix not working Problems & Fixes

Elmo
Elmohttps://www.ptindustrieelmanagement.nl/
Hallo, ik ben Elmo van ptindustrieelmanagement.nl. Als technologie-enthousiasteling, social media expert en fervent reiziger ben ik altijd op zoek naar de nieuwste trends en innovaties. Mijn passie ligt in het verkennen van de sociale impact en culturele ontdekkingen die voortkomen uit deze ontwikkelingen. Volg mijn blog voor een verfrissend perspectief op de kruising van technologie, social media, reizen en de wereld van morgen.

Reviews

Gerelateerde berichten