Je hebt misschien al eens een document bestanden samengevoegd in je Microsoft Word-document, maar je weet niet hoe het moet. In dit artikel lees je hoe je documenten samenvoegt in Word.
Meerdere documenten samenvoegen
Na het samenvoegen van meerdere documenten in Word kunnen er onder andere fouten ontstaan. Zo kan er na het samenvoegen een map tussen de documenten ontstaan, of de inhoud van één document wordt overgenomen in de inhoud van andere documenten. Om dit probleem te voorkomen, is het adviseren om alle documenten op één plek op je computer te plaatsen en ze hier dan samen te voegen. Je kunt ook proberen om gedocumenteerde bestandssystematieken aan te gaan, zoals Office 365 of Google Drive. Hierdoor hoef je niet bang te zijn dat je fout gemaakt hebt als je meerdere documenten hebt samengevoegd in Word.
Twee versies van hetzelfde document samenvoegen
Als je twee versies van hetzelfde document in Word samenvoegt, onthoud dan dat de laatste versie de vervangende versie is. Dit betekent dat als je een bestand met de naam “A” en een bestand met de naam “B” samenvoegt, B de vervangende versie is van A.
Hoe moet je word documenten samenvoegen?
In Word 2013, kan je documenten samenvoegen door ze op te slaan in een documentbestand. Je kunt ook eenvoudig een nieuw document aanmaken en alle bestaande documenten erin samenvoegen. In dit artikel vind je de verschillende manieren van samenvoeging in Word 2013.
Wanneer je documenten in Word 2013 samengevoegd hebt tot een bestand, kun je dit bestand bewerken zoals andere bestanden in Word 2013. Je kunt bijvoorbeeld pagina’s uit het bestand openen en vervolgens zien of deze gedefinieerd zijn als citaten, lijsten of tabellen. Nieuwe pagina’s worden automatisch toegevoegd aan het begin van het bestand en alle pagina’s die je eruit knipt worden naast elkaar in het hoofdschrift geplaatst. Je kunt ook direct gebruik maken van vele functies van Word 2013 om hiermee te werken, zoals spellcheck, taaltoets of herzieningen aan de beschrijving van de map.