Bent u een trotse eigenaar van een LG TV en ondervindt u momenteel problemen met de App Store of content? Het kan soms erg frustrerend zijn wanneer uw favoriete apps niet werken op uw televisie. Maar maak je geen zorgen, in deze blogpost geven we handige tips om het probleem op te lossen en weer volop te kunnen genieten van uw tv-ervaring!
LG TV App Store werkt niet
Het kan erg vervelend zijn wanneer de LG TV App Store niet werkt. Het is tenslotte een van de belangrijkste functies van uw tv, waarmee u toegang heeft tot verschillende apps en content. Als u momenteel problemen ondervindt, zijn er verschillende stappen die u kunt nemen om het probleem op te lossen.
Controleer internetverbinding
Een van de meest voorkomende oorzaken waarom de LG TV App Store niet werkt, is een slechte internetverbinding. Voordat u zich zorgen maakt over andere mogelijke problemen, moet u controleren of uw tv correct is aangesloten op het internet.
Om te beginnen kunt u controleren of er geen problemen zijn met uw Wi-Fi-verbinding door te kijken naar andere apparaten die op hetzelfde netwerk zijn aangesloten. Als deze ook traag werken of helemaal niet werken, dan kan dit betekenen dat er problemen zijn met uw router.
Als alleen uw LG TV moeite heeft om verbinding te maken met het internet, zorg er dan voor dat uw tv goed is ingesteld en verbonden is met het juiste wifi-netwerk. U kunt ook proberen om uw tv dichter bij de router te plaatsen om zo mogelijk storing tussen het signaal te verminderen.
Als al deze opties nog steeds geen resultaat hebben opgeleverd, probeer dan handmatig een ander DNS-adres in te stellen. Dit kan helpen bij verbindingsproblemen en ervoor zorgen dat de LG TV App Store weer normaal functioneert zonder onderbreking vanwege een trage internetverbinding.
Het probleem van “Gebruiker erkent apparaatfout” zou hierdoor moeten worden opgelost waardoor u eindelijk weer toegang krijgt tot alle apps in de store!
Herstart uw TV
Wanneer de LG TV App Store niet werkt, is het soms nodig om uw televisie opnieuw op te starten. Dit kan het probleem mogelijk oplossen en ervoor zorgen dat u weer toegang hebt tot de inhoud of apps in de store.
Het herstarten van uw TV is eenvoudig en vereist slechts een paar stappen. Ten eerste moet u uw LG TV volledig uitschakelen door de stekker uit het stopcontact te halen. Wacht vervolgens ongeveer 30 seconden voordat u de stekker weer in het stopcontact steekt.
Zodra u dit heeft gedaan, drukt u op de aan/uit-knop van uw LG TV om deze weer in te schakelen. Het kan even duren voordat uw televisie volledig is opgestart, maar zodra dit is gebeurd, kunt u controleren of de App Store nu correct werkt en of alle inhoud beschikbaar is.
Als dit nog steeds niet werkt na het herstarten van uw tv, zijn er andere maatregelen die kunnen worden genomen om deze problemen op te lossen. Echter eerst raden wij altijd aan om je tv eerst gewoon simpelweg eens helemaal uit- en aanzetten!
Stel handmatig DNS in
Als alle bovenstaande stappen niet werken, is de laatste oplossing om handmatig DNS in te stellen op uw LG TV. U kunt dit doen door naar het menu Instellingen te gaan en vervolgens naar het gedeelte Netwerkinstellingen te navigeren. Hier vindt u een optie voor DNS-instellingen. Kies handmatige instelling en voer de DNS-serveradressen in die door uw internetprovider worden geleverd.
Het kan zijn dat deze laatste stap wat technischer is, maar het kan zeker helpen bij het oplossen van problemen met de App Store of inhoud van uw LG TV die niet werkt. Hopelijk hebben deze suggesties u geholpen om weer volop gebruik te maken van uw LG Smart TV!