Als je een Fitbit Charge 3 of 4 hebt, kan je soms merken dat de tracker niet goed werkt. In dit artikel zal worden uitgelegd hoe je zowel de Fitbit Charge 3 als de Fitbit Charge 4 kunt resetten om ervoor te zorgen dat je weer optimaal gebruik kunt maken van je fitnessapparaat.
2 manieren om je Fitbit te resetten
Er zijn twee manieren om je Fitbit te resetten: via de app of door de tracker aan te sluiten op je computer.
Zachte reset (aan/uit zetten)
Als je Fitbit niet meer goed werkt of als je hem terug wilt zetten naar de fabrieksinstellingen, kun je er een zachte reset op uitvoeren. Dit is een simpele procedure die ervoor zorgt dat alle instellingen en gegevens worden gewist en opnieuw worden ingevoerd. Je hoeft hiervoor geen speciale software of app te gebruiken, maar je kunt het meteen op de Fitbit doen:
- Open de Fitbit-app en tik op het pictogram van je account in de rechterbovenhoek.
- Scroll omlaag en tik op Instellingen > Apparaatinstellingen > Reset tracker.
- Lees de waarschuwing en tik vervolgens op Reset tracker om door te gaan. Je Fitbit wordt gereset naar de fabrieksinstellingen en alle opgeslagen gegevens worden gewist.
- Synchroniseer je Fitbit om de laatste versie van de firmware te installeren.
Harde reset (fabrieksinstellingen)
Een harde reset is het terugzetten van je apparaat naar de oorspronkelijke, fabrieksinstellingen. Dit kan nodig zijn als je apparaat niet goed meer werkt of als je de instellingen wilt wijzigen. Voer de volgende stappen uit om je Fitbit Charge 3 of 4 hard te resetten:
- Zorg ervoor dat je apparaat is ontkoppeld van elke andere apparaat of computer.
- Druk op de aan/uitknop en houd deze ingedrukt gedurende 10 seconden totdat het scherm zwart wordt en het apparaat opnieuw opstart.
- Wanneer het scherm weer aangaat, zal het apparaat automatisch een back-up maken van je gegevens. Als dit klaar is, kun je door met de volgende stap.
- Druk op de aan/uitknop nogmaals en houd hem ingedrukt voor nog eens 20 seconden totdat het scherm leeg is.